Wednesday, March 24, 2021

BBM3410-2021-MINGGU 1A

Hai Semua! Ini merupakan kali pertama saya menulis blog. Jadi, izinkan saya memperkenalkan diri dahulu ya? Bak kata orang 'tak kenal maka tak cinta' 👀


Nama diberi Nur Shah Hazuani Bt Dazak. Pada tanggal 2 Julai 1999, jam 6.58 minit petang saya dilahirkan di Hospital Besar Mentakab, Pahang. Saya mempunyai seorang kembar lelaki tetapi mukanya tidak seiras dengan saya. Mungkin kerana dia seorang lelaki. Jika sama persis seperti saya, dia jadi perempuan pulak kan 😝. Saya dibesarkan di Negeri Sembilan dan mempunyai 5 adik beradik termasuk saya iaitu 3 perempuan dan 2 lelaki. Hobi saya adalah menonton drama. mungkin sebab itu saya suka berangan kot.

Saya bercita-cita untuk menjadi seorang guru kerana saya suka bercakap. Tetapi, saya sering berasa gemuruh untuk bercakap di depan khalayak. Macam mana tu ya? 😂 Tapi takpe, saya percaya semua itu boleh dibaiki. aaagituuu! Dipendekkan cerita, sekarang saya merupakan seorang mahasiswi di Universiti Putra Malaysia (UPM) yang memegang kad matrik bernombor 203967 dan mengambil jurusan Bahasa dan Linguistik Melayu. Salam perkenalan dari saya dan jangan lupa doakan cita-cita saya tercapai ya? Terima Kasih 😉





4 comments:

SENARAI TAJUK TUGASAN BBM3410 2021

Berikut merupakan senarai tugasan BBM 3410 bagi tahun 2021.  1.  BIODATA DIRI 2.  CERITA SOSIAL 1 3.  PENDEKATAN ANALISIS WACANA 4.  NOTA EL...